6x Mistr ČR a ČSFR, 5x vítěz ČP

Hráčkám chceme vybudovat do sezóny co nejpevnější základy

Nerud2

Svému oboru se věnuje 10 let a momentálně je jednou z klíčových osob realizačního týmu KP Brna. Řeč je o kondičním trenérovi Davidu Nerudovi, který s královopolskými volejbalistkami pracoval už v loňské sezóně a i letos je hlavním strůjcem jejich kondičního plánu. Sám dřívě aktivně dělal atletiku a tehdy si uvědomil, jak důležitá je pro každého sportovce správná kondiční průprava. „Když jsem běhal závodně střední tratě, začal jsem se hodně zajímat o fungování lidského těla, jak a kam až se dá jeho výkonnost posouvat," vysvětluje David.

 

Proč se na kondiční průpravu klade tak veliký důraz?
 
Kondiční příprava by měla být plnohodnotnou součástí tréninkového procesu naprosto každého sportovce. Myslím si, že je v jedné rovině s technickou, taktickou i mentální přípravou. Zkrátka jedno bez druhého nikdy fungovat nemůže a také nebude. 
 
Na co je potřeba se zaměřit ve volejbalu?
 
To je otázka, na kterou je velmi těžké odpovědět. Každé tělo je jiné a každý má jiné předpoklady k té či oné tréninkové oblasti. Já osobně jsem toho názoru, že každý by měl mít zpracovaný individuální tréninkový plán, přesně dle svých dispozic. Zatímco jeden je silový typ, druhý zase může být rychlostní. A i když se jednotlivé oblasti kondiční přípravy prolínají, každý má svoji výkonnost založenou na něčem jiném. Ovšem když to velmi zjednoduším tak důležitá je hlavně flexibilita, koordinace, rychlost a síla.
 
Jak dlouho Ti zabere příprava kondičního plánu a pak také následné zhodnocení provedeného tréninku?
 
Vytvoření rámcového plánu sezóny je otázkou pár hodin. Samotné plánování jednotlivých mikrocyklů a konkrétních tréninkových jednotek už je časově náročnější. Jsem zastáncem individuálního přístupu, tudíž každá hráčka má tréninkový program připravený přesně na míru. Abych byl ale konkrétní: 3-3,5 hodiny mi trvá vytvoření tréninkové jednotky pro všechny hráčky, když například jdeme do posilovny. 
 
Po odpracovaném tréninku je třeba vše vyhodnotit - sečíst vše, co daná hráčka v konkrétním tréninku odpracovala, zapojit do toho její subjektivní pocity a moje pozorování. Na základě toho mohu potom tvořit další tréninkové jednotky. Například vyhodnocení kondičních testů a vytvoření závěru se zapojením lékařských testů mi zabralo přibližně 20 hodin. 
 
A-tým minulý týden odstartoval novou sezónu, co ho v nejbližších týdnech čeká?
 
Momentálně máme za sebou první týden, kde jsme se v podstatě s týmem seznamovali. Proběhly kondiční a zdravotní testy a také pár prvních tréninků. Tento týden spolu trávíme na kondičním soustředění ve Vysokých Tatrách. Následující tři týdny se ponesou ve stejném duchu - budeme se věnovat především rozvoji kondice a volejbalové činnosti budou spíše doplňkem. Intenzita tréninků bude mít rostoucí tendenci, tak, aby hráčky měly vybudovány opravdu pevné základy do sezóny. 

 

Barbora Mertová
 
Foto: Ondřej Driml
 

 

 


facebook kalendar YouTube prispevky nabor nabor luzanky


Nejbližší domácí utkání A-týmu

15 pro

Twitter